7.1.08

spuuglelijk

De eerste keer dat ik in het Nederlands blog, en ook de eerste keer dat ik me zo negatief ga uitlaten over iets; iets - in dit geval een website - en niet zomaar een website, maar eentje dat in Vlaanderen tot voor deze week de toon zette voor online nieuwsgaring en verslaggeving; overzichtelijk, duidelijk, iets te weinig multimedia, maar dat werd hen met de mantel der liefde vergeven;


maar nu... wat is dit?


wie durft dit op zijn palmares zetten? wie heeft de goedkeuring gegeven voor deze draak van een website. Dit is geen kinderziekte meer, dit is een terminale tumor!

de homepage staat eivol; totaal onoverzichtelijk; pure chaos; Het bos door de bomen?
en dan de lelijke kleurblokken; het schreeuwerige lettertype in die balken - bah!
dat is natuurlijk esthetisch en dus per definitie subjectief;
maar ook de praktische kant van de site: overzichtelijkheid, navigatie, structuur??? op de eerste pagina staat zoveel informatie dat je er hoofdpijn van zou krijgen; en waarom in godsnaam staat Koen Fillet (voor wie ik het grootste respect heb) op die homepage???
Is dit de nieuwe weg die de vrt-nieuwsredactie in wil slaan? Volgens mij een (veel te grote) stap in de fout richting... In mijn ogen verliest de vrt-online-nieuwsredactie hierbij heel wat credibiliteit.
Men zegt toch altijd dat je je moet vergelijken met de groten om hogerop te geraken; wel vrt-mensen; kijk eens hier en leer!
en voor de zekerheid, kijk toch ook nog maar even hier:
http://www.useit.com/ (website van Jakob Nielsen, DE referentie voor internet-design)

5 opmerkingen:

Sarah zei

jaaa.. ik moest ook effe twee (twintig) keer kijken vooraleer ik iéts van structuur kon ontdekken gisteren.
vooral de "uitgeknipte" mensen rechtsboven en linksonder en het systeem met de filmpjes bovenaan vind ik héél bizar. en alles is nogal groot en in your face...

allez, duran, voor één keer hebt ge gelijk :)

Miss K zei

idd, ik vind het ook niet echt geslaagd, ik vind het vooral onoverzichtelijk

Anoniem zei

ik vind het ook ronduit vreselijk. ik wist effe niet wat mij overkwam. niks is slechts 1 klik weg. misschien vraagt het weer wat gewenning, maar het is alleszins niet erg aanlokkelijk. dat vind ik van de site van de morgen ook by the way....

Stoffel zei

en de rss-feed gaat ook al nergens heen : http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/newswire

E. Stilker zei

wauw ... dit is echt slecht ... en je bent blijkbaar niet de enige blogger die er die mening op na houdt. Ik snap ongeveer wat de bedoeling was, maar helaas is de afwerking heel knullig. Zowel qua design als structuur gebuisd.
Alle goede tips op: http://de-red-actie.be/