16.2.08

aliens

Je weet wel dat ze bestaan, maar denkt nooit dat ze zo dichtbij zijn; Je ziet ze meestal op tv, meestal dan in Amerika in een of andere populaire reeks als aanhangers van een of andere dodgy geloofsgemeenschap; Maar om er oog in oog mee te staan in je stad is andere koek.

Op mijn stilaan traditionele zaterdag walkthrough zag ik een demonstratie voor de deuren van de kathedraal; een groot spandoek ‘Remember Giordano Bruno’ en ‘Atheism rules’
Waar beter te adverteren voor atheïsme dan voor de meest bekende kerk van dit land; maar er stonden ook enkele aanhangers – verkleed in priester en nonkledij – de ironie ontging mij precies even – flyers uit te delen; Omdat ik echt alle flyers die worden uitgedeeld aannemen, bezit ik nu ook mijn exemplaar;

En daar leerde ik het volgende uit: De Raëliaanse Beweging is een atheïstische filosofische organisatie waarvan de grondstelling de verklaring is dat alle levensvormen op aarde gecreëerd werden door buitenaardse bezoekers (danzij een perfecte beheersing van de genetica engineering).

Ik stond versteld, perplex en kon het lachen ook niet onderdrukken. Ze bestaan, aliens en vooral, de fans van aliens… hier zelfs in Antwerpen…

Deze juweelontwerper is volgens mij ook van een andere planeet; maar dat is een ander verhaal;


2 opmerkingen:

E. Stilker zei

FYI: Het internationaal hoofdkwartier van de Raelianen was op een UFO-scheet van MTL!! (twijfelachtige eer)

Miss K zei

waar gaat de wereld naartoe?? dus darwin heeft de bal compleet misgeslagen? tsss...