18.2.08

hahaha

Waarom, mn lieve Guildenstern, is grappig zijn zo moeilijk? In een bar onder vrienden, of met de collega’s onder de middagpauze kan het misschien nog wel makkelijk lijken, maar sta je plots in de foyer van een bekende schouwburg in mijn stad, dan blijkt het publiek minder makkelijk de lachspieren te oefenen. Geld moest je gisteren als toeschouwer niet neerleggen (behalve voor het toilet – daar wil ik ook nog eens een boom over opzetten) maar veel niveau of grappige momenten mocht je daar dan ook niet voor verwachten…



Sinds ze in Vlaanderen de stand-up comedy proberen te lanceren, met gemiddeld succes, organiseert men – zeker in de stad waar ze zichzelf zo graag horen spreken – geregeld stand-up sessies; net zoals nu dus… een soort open-mike, waar iets gevestigdere waarden totale nieuwelingen elkaar afwisselden aan elkaar gelijmd door een MC (Master of Ceremonies, zoals een grappende presentator in vaktermen afgekort wordt). Maar kom, mn lieve Guildenstern, ik heb al saaiere maandagavonden gekend en kent er iemand eigenlijk nog een goede mop?




4 opmerkingen:

Anoniem zei

het was een beetje zielig, k heb zelfs geen 'allez voor de moeite dan' applaus gegeven M.

Patrick zei

You start loosing a reader :-(

Miss K zei

een mopje:
Het was een man opgevallen dat als zijn vrouw worsten bakte, ze er telkens eerste de uiteinden afsneed. Op een dag vroeg hij haar waarom ze dit deed. Vebaasd antwoorde ze "dat weet ik eigenlijk niet, ik heb dat zo van mijn moeder geleerd, ik zal het haar eens vragen". De vrouw gaat naar haar moeder en vraagt haar waarom ze eigenlijk de uiteinden van de worsten snijdt alvorens die te bakken. Ook haar moeder weet het niet "dat heb ik zo van mijn moeder geleerd". De vrouw trekt samen met haar moeder naar de grootmoeder, ook zij weet het antwoord niet. De drie vrouwen gaan samen naar de overgrootmoeder in de hoop zo het mysterie op te lossen. Als ze de overgrootmoeder vragen waarom ze de uiteinden van de worsten snijden om ze te bakken, antwoord de oude vrouw verwonderd: "Maar! Gebruiken jullie dan nog altijd dat klein panneke?".

Anoniem zei

scoren met ouwe moppen is geen kunst :) nu nog de mop van de panda of die van pudding en gisteren en we zijn vertrokken...M